Notícies

La investigadora Rosa Sanchís-Guarner, guardonada amb una de les beques Beatriu de Pinós

La Dra. Rosa Sanchis-Guarner, investigadora de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i professora del Departament d’Economia de la Universitat de Barcelona, ha estat guardonada amb una ajuda del Programa Beatriu de Pinós de la Generalitat de Catalunya per al desenvolupament d’un projecte de recerca.

El Programa Beatriu de Pinós té com a finalitat l’atracció de talent investigador postdoctoral. Es tracta d’incorporar talent investigador al sistema català de ciència i tecnologia. Aquestes convocatòries ofereixen ajudes individuals per a la contractació i incorporació de personal investigador doctor. A l’última convocatòria, es van lliurar 60 ajudes, que inclouen finançament per a la realització d’estades a l’estranger i actes de difusió de la recerca realitzada.

El projecte de la Dra. Sanchís-Guarner, iniciat l’1 de febrer del 2022 i de tres anys de durada, el farà junt amb la Dra. Elisabet Viladecans, també investigadora de l’IEB. En el camp d’estudi de l’economia urbana, la Dra. Sanchís-Guarner se centrarà en l’anàlisi de la localització i la segregació econòmica a les ciutats, avaluant l’impacte de diferents polítiques en la distribució de les activitats.

La professora Sanchís-Guarner és doctora per la London School of Economics (LSE) i fins fa ben poc treballava com a investigadora a la Queen Mary University de Londres. Anteriorment, va desenvolupar la carrera a la Imperial College Business School i a la pròpia LSE, concretament al Urban Programme del Centre for Economic Performance. Els seus àmbits d’especialització són l’economia urbana, l’economia del transport, l’avaluació de les polítiques públiques i la microeconomia aplicada.