La investigadora Elisabet Viladecans-Marsal, nova catedràtica de la UB

La Dra. Elisabet Viladecans-Marsal, investigadora de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB), ha estat promocionada a catedràtica de la Universitat de Barcelona. Viladecans-Marsal és membre del Departament d’Economia a la Facultat d’Economia i Empresa. La nova catedràtica, que és experta en economia urbana, és directora del Programa de Recerca en Ciutats de l’IEB i de la Càtedra UB en Economia Urbana Ciutat de Barcelona, finançada per l’Ajuntament de Barcelona.

Experta en economia urbana

La Dra. Elisabet Viladecans-Marsal dirigeix el Programa de Recerca en Ciutats, que té la finalitat principal d’estudiar el paper de les ciutats com a motor de prosperitat. En les seves diferents línies de treball, investiga aspectes crucials com els factors determinants del creixement de les ciutats i de les relacions socials que s’hi estableixen, les economies d’aglomeració com a element clau per explicar la productivitat de les ciutats i les seves expectatives de creixement, el funcionament dels mercats de treball locals i el disseny de les polítiques públiques per donar una resposta adequada als problemes actuals de les ciutats. El programa s’ha convertit en un referent internacional i dona suport a les activitats d’un grup d’investigadors, tant propis com associats.