La doctoranda Mariona Mas defensa la seva tesi doctoral

El passat 24 de gener, Mariona Mas, estudiant de doctorat de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB),  va defensar la tesi titulada Essays on Wealth Taxation, Avoidance and Evasion among the Rich i en va  obtenir la qualificació d’excel·lent cum laude. L’acte va tenir lloc a l’Aula Ramón y Cajal de la  Universitat  de Barcelona (UB), davant d’un tribunal integrat per Joel Slemrod, professor de la  Universitat de Michigan; Claus Thustrup Kreiner, professor de la Universitat de Copenhaguen, i Dirk  Foremny, investigador de l’IEB i professor de la UB.

La tesi, que ha estat dirigida pels doctors Alejandro Esteller-Moré i José María Durán-Cabré, professors  de la UB i investigadors de l’IEB, tracta de donar resposta al comportament dels contribuents davant  dels impostos sobre la riquesa i estudia l’impacte de les reformes de l’impost de successions implementades a Catalunya als anys 2010 i 2011, i també la reintroducció de l’impost sobre el patrimoni  l’any 2011. La tesi també estudia l’amnistia fiscal de l’any 2012, quantifica el patrimoni que va fer aflorar  i analitza la detectabilitat dels evasors fiscals.