Notícies

Investigadors de referència abordaran les claus de l’eficiència energètica en el VIII Simposi Acadèmic, organitzat per la Càtedra de Sostenibilitat Energètica

El proper 4 de febrer, tindrà lloc al Parc Científic de Barcelona el VIII Simposi Acadèmic Internacional,  amb el lema “Economia i polítiques d’eficiència energètica”, que organitza la Càtedra de Sostenibilitat  Energètica de la Universitat de Barcelona (UB), adscrita a l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB).  Aquest Simposi Acadèmic s’esdevindrà l’endemà d’una jornada empresarial impulsada per la Funseam,  fundació patrocinadora de la Càtedra, amb la qual cosa es configurarà tot un programa dedicat a  l’eficiència energètica.

Al llarg de la jornada, investigadors de referència procedents d’universitats del més alt nivell aportaran  les seves visions sobre els diferents aspectes que marcaran l’agenda del sector energètic en matèria  d’eficiència energètica als propers anys. Concretament, el Simposi Acadèmic vol ser un fòrum de  discussió que aporti nous resultats i recomanacions per tal d’assolir l’objectiu ambiciós de tenir una  economia competitiva, moderna i climàticament neutra. Al llarg de tres sessions, s’analitzarà el  comportament del consumidor –tant de les famílies com de les empreses– pel que fa als seus patrons de  consum energètic, s’identificaran els impactes principals de l’eficiència energètica i, finalment,  s’avaluaran els instruments més adequats per millorar-la i alinear-se així amb els objectius 2030.

Entre els principals experts que assistiran a la cita, destaca la presència de Claudia Kemfert, de l’institut  alemany de recerca econòmica DIW Berlin, i Ulrich Wagner, de la Universitat de Mannheim, tots dos  amb contribucions rellevants en el camp de l’economia de l’energia i la sostenibilitat ambiental. La sessió  inaugural del Simposi serà a càrrec de Maria Teresa Costa, catedràtica d’Economia, investigadora  de l’IEB i directora de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB.

Aquest VIII Simposi Acadèmic forma part de les activitats del projecte “El repte del canvi climàtic:  polítiques per a la transició energètica”, que ha rebut el suport de RecerCaixa, programa impulsat per  l’Obra Social “la Caixa”, amb la col·laboració de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.