Notícies

Investigadors de l’IEB analitzaran de quina manera el sector públic pot mitigar la desigualtat en un entorn de descentralització fiscal

Els investigadors de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) Pilar Sorribas, Clàudia Serra, Andreu Arenas i Dirk Foremny han obtingut finançament de l’Institut d’Estudis de l’Autogovern (IEA) per al seu projecte de recerca titulat “Redistribució descentralitzada: desafiaments i polítiques per reduir la desigualtat”.

L’objectiu d’aquest projecte és contribuir a comprendre millor com el sector públic pot ajudar a mitigar l’augment esperat de la desigualtat en un entorn descentralitzat. Els investigadors de l’IEB analitzaran, amb dades d’Espanya, com el sistema tributari pot contribuir a contrarestar els augments de la desigualtat provocats per la crisi i quin paper hi pot tenir el pressupost de despesa.

Es preveu que aquest projecte es desenvolupi en dos anys.

Projectes vinculats a la distribució territorial del poder

El programa de beques i ajudes de l’IEA té s’adreça a projectes que abordin l’anàlisi d’aspectes relacionats directament amb temes com el federalisme, la descentralització, les relacions intergovernamentals, els conflictes territorials i l’autodeterminació, com també a tots aquells projectes que, basant-se en la distribució territorial del poder, tractin d’aspectes concrets dels sistemes institucionals, polítics, socials i econòmics.

L’Institut d’Estudis de l’Autogovern és un centre de recerca vinculat al Govern de Catalunya, especialitzat en l’anàlisi de les institucions, els actors i els processos de decisió col·lectiva de les democràcies federals i regionals, així com de la Unió Europea, i dels processos de secessió.