François Cohen rep una beca de la Fundació Mapfre

François Cohen, investigador de l’IEB i professor de la Universitat de Barcelona (UB), és un dels cinc investigadors que rebran una beca de la Fundació Mapfre. Es tracta d’uns ajuts de fins a 74.800 euros per realitzar projectes que contribueixin a promoure el coneixement de les assegurances i incentivin l’interès per la previsió social en àmbits com l’economia de l’envelliment.

Entre els projectes seleccionats destaca el del professor François Cohen, que avaluarà l’impacte del Seguro Popular a Mèxic (antic programa d’assistència sanitària universal d’àmbit nacional en aquell país) per poder comprendre la seva repercussió en l’assistència sanitària universal i en la cohesió social.

La beca obtinguda prové dels Ajuts a la recerca Ignacio H. de Larramendi, que la Fundació Mapfre impulsa des de l’any 1990 i que ja ha concedit més de 9.000.000 euros com a suport econòmic a investigadors o equips de recerca dels àmbits acadèmic i professional d’arreu del món, en els camps de la salut, les assegurances i la previsió social.

A la convocatòria d’enguany, s’hi han presentat prop de 300 organismes de 21 països, 33 dels quals provenen de l’àmbit assegurador.