Notícies

Filippo Tassinari rep el premi “Nada es Gratis” als Job Market Papers en Economia

Filippo Tassinari, doctorand de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB), ha estat un dels dos guardonats a la quarta convocatòria del premi “Nada es Gratis” als Job Market Papers en Economia.

Filippo Tassinari rep el premi pel seu treball “Zones de baixes emissions i embussos de trànsit: evidència de Madrid Central”. Els membres del jurat han destacat la metodologia del treball i la capacitat que ha tingut per transmetre els resultats de la recerca.

L’article analitza fins a quin punt la implementació d’una zona de baixes emissions al centre de la ciutat redueix el trànsit i si alhora incrementa la circulació de vehicles a les zones no restringides. L’estudi assenyala que, malgrat el desplaçament del trànsit, la política va resultar efectiva com a incentiu per a l’ús del transport públic (per als viatges directes al centre) i per a la substitució dels vehicles antics per d’altres menys contaminants. L’estudi també mostra que la reducció de trànsit al centre de la ciutat es va deixar de produir a partir del juliol del 2019, quan el nou govern municipal va decidir no sancionar les entrades sense permís a l’àrea restringida.

Aquest guardó representa un suport als doctorands de l’IEB i un reconeixement gratificant a l’esforç que l’IEB està fent per potenciar la realització de tesis doctorals. Cal indicar que la tesi doctoral de Filippo Tassinaro està dirigia pels investigadors de l’IEB Elisabet Viladecans-Marsal i Miquel Àngel García-López.

El segon dels treballs premiats per “Nada es Gratis” correspon a Héctor Blanco, del Massachusetts Institute of Technology, i porta per títol “Són els edificis de renda mixta la solució als problemes de l’habitatge públic?”