Acte: Altres

Jornada: Prioritats europees en l’economia digital.

Data: juliol 03, 2019Hora: 9h-12h

CUATRECASAS, Avinguda Diagonal, 191. Barcelona

L’economia de les dades

La base de la transformació digital està en la datificació, procés mitjançant el qual molts aspectes de la vida es codifiquen en dades que posteriorment es transformen en informació que adquireix noves formes de valor.

5G i altres tecnologies

Aquest procés ha estat impulsat per tecnologies digitals i s’espera que els nous desenvolupaments tecnològics (5G, blockchain, per exemple) el facilitin encara més. La major capacitat de processament i transmissió de dades també genera dubtes respecte a la seguretat de les dades.

Les característiques de les dades i el seu impacte en l’economia

És indubtable el valor que les dades tenen per a les economies modernes. Les dades són no-rivals (poden utilitzar-se simultàniament sense perdre valor o esgotar-se). Al mateix temps són béns d’experiència, no coneixem la seva qualitat fins que els utilitzem per primera vegada. Aquestes característiques fan que els mercats de dades funcionin de manera peculiar.

El marc regulatori actual i línies de futur de la Comissió

Les dades personals, associats amb la privacitat, es regulen ja a través del GDPR. Les dades no personals de moment no es regulen, encara que hi ha iniciatives en marxa que avaluen les diferents opcions. En qualsevol cas, el panorama regulador és complex i fragmentat. La nova Comissió probablement determinarà les seves pròpies prioritats en la matèria.

FORMULARI INSCRIPCIÓ OBLIGATÒRIA

(Aforament limitat)

9.00 -9.20 Presentació Jornada

9.20 – 10.00 Tecnologia