Acte: Altres

Jornada “Posar límits a la corrupció”

Data: febrer 25, 2020Hora: 9:30h - 13:30h

Palau Macaya - Passeig de Sant Joan, 108. 08037 Barcelona

Institucions organitzadores

Institu d'Economia de Barcelona logotipo Universitat de Barcelona logotipo

9.15h - 9.30h - Inauguració

Ignasi López

Director del departament de recerca i innovació de “la Caixa”

9:30h - 10:30h: Flash de recerca 5x5

Els investigadors i investigadores del projecte LIMCOR presentaran, en 5 minuts i amb suport gràfic, les principals conclusions dels seus treballs sobre els límits a la corrupció. Els assistents podran fer preguntes i debatre sobre aquests resultats.

– Capital social i control de la corrupció (Jordi Muñoz i Pilar Sorribas)

– ‘Roba però hace’: La bona gestió atenua el càstig a la corrupció? (Jordi Muñoz i Pablo Fernández-Vázquez)

– Massa trampós per ser bo: Dilemes en el càstig del dels polítics (Sofia Breitenstein i Enrique Hernández)

– Votar al malfactor: Un experiment per avaluar el vot a polítics corruptes (Sofia Breitenstein)

– La corrupció amplifica els efectes polítics de la crisi econòmica? (Carlos Sanz, Albert Solé i Pilar Sorribas)

11:00h - 12:30h. Taula Rodona: “Reptes per prevenir la corrupció”

Els investigadores del projecte plantejaran preguntes a persones relacionades amb la lluita contra la corrupció des de diferents espais institucionals i cívics, per tal de reforçar el diàleg entre la recerca acadèmica i la pràctica.

– Moderadora: Neus Tomàs (Periodista. subdirectora d’eldiario.es)

Jordi Foz, Secretari de Transparència i Govern Obert, Generalitat de Catalunya

Miguel Ángel Gimeno Jubero, Director de l’Oficina Antifrau de Catalunya

Simona Levi, activista i fundadora de XNET

David Fernandez, exdiputat i expresident de la comissió d’investigació sobre el cas Pujol i el frau fiscal

12:30h - 13:30h: Conferència de cloenda

El professor Bo Rothsthein de la Universitat de Goteborg (Suècia) és un dels màxims experts mundials en l’estudi de les causes i conseqüències de la corrupció política. Ens oferirà una conferència de cloenda en què repassarà la relació entre corrupció i democràcia.

What is Quality of Government and Why has it been so difficult to achieve

Bo Rothstein – August Röhss Chair in Political Science University of Gothenburg, co-founder of the Quality of Government Institute