ca

Notícies

El VI Simposi Acadèmic Internacional de la Càtedra de Sostenibilitat analitzarà el paper de mercats i xarxes en la transició energètica

La Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la Universitat de Barcelona, adscrita a l’Institut d’Economia de Barcelona i patrocinada per Funseam, celebrarà, el proper 6 de febrer, el VI Simposi Acadèmic Internacional, titulat ‘Facing the Energy Transition: Markets and Networks’. La trobada reunirà a una quinzena d’investigadors internacionals per analitzar el paper dels mercats i les xarxes en el procés de transició energètica cap a un sistema de baixes emissions compatible amb el creixement econòmic.
El VI Simposi comptarà amb les ponències de dos keynotes principals. El professor Frank Wolak (Stanford University) és una de les autoritats en la investigació de la Organització Industrial i la Teoria Economètrica i en l’última dècada ha treballat en el disseny i supervisió de diferents mercats elèctris a Europa, Amèrica Llatina i Estats Units. Wolak participarà en la jornada amb la ponència ‘Measuring the impact of Purely Financial Participants on Wholesale and Retail Market Performance and a Proposal for Long-Term Resource Adequacy’.
El físic alemany Mario Ragwitz (Fraunhofer ISI), per la seva banda, ha centrat el seu treball acadèmic en l’anàlisi de les polítiques públiques i el finançament de les energies renovables, així com en la creació d’estratègies d’innovació pel seu llançament al mercat. Participarà en el VI Simposi amb la ponència ‘Future Energy Markets: Challenges of the Paradigm Shift to Renewable Energy based Electricity Systems’, que tancarà la jornada.
Al marge de les ponències dels keynotes convidats, la jornada comptarà amb tres taules de discussió, centrades en l’anàlisi de la flexibilitat del mercat i l’eficiència energètica en el procés de transició i el disseny de polítiques públiques favorables a la implementació de sistemes sostenibles energèticament. Aquest Simposi es desenvoluparà amb el suport del programa Recercaixa, una iniciativa de l’Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.