El programa ICREA distingeix dues investigadors de l’IEB

El programa ICREA Acadèmia ha distingit, a la convocatòria del 2022, Elisabet Viladecans i Judit Vall, totes dues investigadores de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB). En el conjunt del sistema universitari català, de les 231 sol·licituds rebudes han estat reconeguts 40 experts de diversos àmbits del coneixement, cadascun dels quals rebrà 40.000 euros anuals durant un període de cinc anys.

Aquests ajuts, que ja han arribat a la catorzena edició, són una iniciativa per retenir el talent investigador de Catalunya. Són concedits per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) i distingeixen la trajectòria investigadora del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna de les vuit universitats públiques catalanes.

Des de la seva creació, el programa ICREA Acadèmia ha premiat més de 300 investigadors del sistema universitari català amb aquests ajuts, adreçats exclusivament a professorat universitari que estigui impartint docència i es trobi en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

Elisabet Viladecans és catedràtica del Departament d’Economia de la Universitat de Barcelona (UB). Codirigeix el programa de recerca en Ciutats de l’IEB i també la Càtedra UB d’Economia Urbana Ciutat de Barcelona. Té una àmplia experiència investigadora en el marc de l’economia regional, de la geografia econòmica i de l’economia pública.

Judit Vall és professora agregada del Departament d’Economia de la Universitat de Barcelona. Codirigeix el programa de recerca en Polítiques Públiques de l’IEB i té una dilatada experiència investigadora en economia de la salut, economia laboral i avaluació de les polítiques públiques.