Notícies

El professor François Cohen s’incorpora a l’IEB com a investigador en el marc de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica

François Cohen, professor visitant de la Universitat de Barcelona (UB), s’ha incorporat a la relació d’investigadors de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) en el marc de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB. Doctorat per Mines ParisTech, el professor Cohen és també membre honorari de l’Institute for New Economic Thinking de l’Oxford Martin School i investigador honorari de l’Escola de Geografia i Medi Ambient de la Universitat d’Oxford.

Les seves àrees principals de recerca estan vinculades amb les polítiques per combatre el canvi climàtic i inclouen també l’estudi i anàlisi de les seves conseqüències socioeconòmiques. Com a expert, ha participat en un gran nombre d’informes per a la Comissió Europea i per als ministeris de Medi Ambient de França i del Regne Unit.

Les seves darreres publicacions han estat:

Cohen, F.; Valacchi, G. (de pròxima publicació): “The heterogeneous impact of coal prices on the location of cleaner and dirtier steel plants”. The Energy Journal.

Khosla, R.; Miranda, N.D.; Trotter, P.A.; Mazzone, A.; Renaldi, R.; McElroy, C.; Cohen, F.; Jani, A.; Perera-Salazar, R.; McCulloch, M. (de pròxima publicació): “Cooling for Sustainable Development”. Nature Sustainability.

Cohen, F.; Schwarz, M.; Li, S.; Lu, Y.; Jani, A. (2020): “The Challenge of Using Epidemiological Case Count Data: The Example of Confirmed COVID19 Cases and the Weather”Environmental and Resource Economics, 76, p. 510-517. A: Perspectives on the Economics of the Environment in the Shadow of Coronavirus.