Notícies

El model de sanitat centrarà el debat de la tercera sessió del cicle de l’IEB pel seu vintè aniversari

És evident que el futur de la sanitat que s’ha convertit en una qüestió central. La pandèmia ha posat en escac tot el sistema, però també permetrà treure conclusions sobre quina ha estat la resposta del nostre model sanitari. Fa poques setmanes, el Ministeri de Sanitat va presentar un avantprojecte de llei que pretén definir cap a on va el sistema sanitari a Espanya. I, per tal d’analitzar les claus d’una qüestió tan sensible, l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) li dedicarà una jornada, en el marc del cicle del seu 20è aniversari.

Serà el proper 1 de desembre, a les 12.00 h, i es podrà seguir en directe a través de la web de La Vanguardia. La sessió se titularà “Sanitat pública, sanitat privada o model híbrid?” i els experts compartiran opinions i anàlisis. Hi participaran Josep M. Campistol, director (CEO) de l’Hospital Clínic de Barcelona; Roser Fernández, directora general de La Unió Catalana d’Hospitals; Anna García Altés, responsable de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS); Ivan Planas, subdirector del Servei Català de la Salut del Departament de Salut, i Lluís Viguera Espejo, vicepresident primer de l’Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES) i director general de Centres Sanitaris de l’Institut de Religioses de Sant Josep de Girona.

La jornada és coordinada i serà introduïda per Judit Vall, professora d’Economia de la Universitat de Barcelona (UB) i investigadora de l’IEB.

Aquesta jornada s’emmarca en el cicle organitzat amb motiu del 20è aniversari de l’IEB. El cicle ja ha convocat dues jornades. La primera, dedicada a l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona, i la segona, dedicada al finançament autonòmic i la fiscalitat.