ca

Notícies

L’IEB dedica el Report 1/2021 al teletreball i la seva incidència en les ciutats

Coordinat pels professors Jordi Jofre-Monseny i Elisabet Viladecans-Marsal, s’ha presentat l’IEB Report 1/2021 en el marc d’una jornada organitzada conjuntament amb la Diputació de Barcelona, en la qual han participat experts de diferents àmbits. El Report, titulat “La COVID-19, el teletreball i el futur de les ciutats”, analitza fins a quin punt el teletreball derivat de la pandèmia està canviant o pot arribar a canviar les ciutats.

La primera contribució, a càrrec de Brindusa Anghel i Aitor Lacuesta, del Banc d’Espanya, descriu i analitza l’abast potencial i real del teletreball a Espanya. També documenta algunes diferències en l’ús del teletreball en funció de l’àmbit geogràfic, el gènere i el nivell educatiu i el grup d’edat. Aquesta aportació conclou enumerant una sèrie de repercussions que el teletreball pot tenir sobre la productivitat, la qualitat de vida dels treballadors, la desigualtat i l’estructura de les ciutats.

La segona contribució, a càrrec de Eunjee Kwon, de la University of Southern California (USC), se centra específicament en l’efecte del teletreball sobre l’estructura de les ciutats. Més concretament, Kwon presenta els resultats d’un estudi que ha dut a terme amb Matt Delventhal (Claremont McKenna College) i Andrii Parkhomenko (USC), utilitzant un model quantitatiu d’equilibri general per estimar com canviaria la ciutat de Los Angeles si un terç dels treballs es desenvolupessin sempre amb teletreball.

A la tercera contribució, Josep Maria Raya (Universitat Pompeu Fabra-APCE) explica com han incidit la pandèmia i les possibilitats de fer teletreball en el mercat immobiliari de l’àrea de Barcelona.