Com ha impactat la COVID-19 en la demanda de productes energètics?

La pandèmia del coronavirus (COVID-19) ha portat a una situació d’emergència sense precedents en la història recent, que ha posat en risc la salut i l’economia a escala global. L’economia espanyola i, en particular, el seu sector energètic no són aliens a aquesta realitat. Se n’ha analitzat l’impacte en un estudi que ha elaborat la Càtedra de Sostenibilitat Energètica i que es presenta en aquest Info IEB. https://ieb.ub.edu/ca/publication/info-ieb-impacto-de-la-covid-19-en-la-demanda-de-productos-energeticos/

L’estudi ha estat dut a terme pels investigadors de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) María Teresa Costa-Campí, catedràtica d’Economia de la Universitat de Barcelona (UB), directora de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB i ex-presidenta de la Comissió Nacional d’Energia, i Joan Batalla, professor d’Economia de la UB i director general de FUNSEAM. S’hi analitzen les dades de consum dels mesos de març i abril, que apunten una caiguda abrupta en la demanda energètica a conseqüència de la baixada del consum i de la producció de béns i l’oferta de serveis.