Notícies

Alessio Romarri rep un dels cinc premis “Nada es Gratis” a job market papers en economia

El doctorand de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) Alessio Romarri ha estat un dels cinc guardonats a la tercera convocatòria del premi “Nada es Gratis” a job market papers en economia. A més, dos investigadors de l’IEB, Kinga Tchorzewska i Rodrigo Martínez Mazza, n’han obtingut una menció merescut especial.
En l’estudi premiat, Alessio Romarri analitza si els delictes d’odi contra els immigrants a Itàlia estan relacionats i com amb la presència de partits d’ultradreta als governs locals. Per la seva banda, Rodrigo Martínez Mazza, que n’ha rebut una menció especial, explora al seu treball les dificultats del jovent per accedir a un habitatge, amb dades d’Europa corresponents als darrers 25 anys. Una altra de les mencions del jurat d’aquests premis l’ha merescut Kinga Tchorzewska, també doctoranda de l’IEB, per una recerca en què avalua l’experiència espanyola sobre els impostos ambientals en les darreres dècades i formula diverses propostes per a desenvolupaments futurs en aquesta àrea de la reforma tributària.
Aquests reconeixements constitueixen un suport als doctorands de l’IEB i un reconeixement gratificant a l’esforç que l’IEB s’està duent a terme amb vista a potenciar la realització de tesis doctorals, com ho acrediten els 13 doctorands que té actualment.