ca

Notícies

El president de l’IEB, el Dr. Martí Parellada, analitza els sistemes universitaris europeus al llibre ‘Governance Reforms in European University Systems’

L’editorial Springer acaba de publicar el llibre ‘Governance Reforms in European University Systems’, en el que diversos autors analitzen els sistemes universitaris d’Àustria, Dinamarca, Finlàndia, França, Holanda i Portugal. El llibre compta amb la participació del president de la Fundació IEB, el doctor Martí Parellada, que hi signa com a autor i editor.
Parellada participa tant en el plantejament introductori del llibre com en el recull de conclusions, així com en el capítol dedicat a la proposta de reformes en els sistemes de govern des d’una perspectiva europea.
El llibre mostra com cada país ha desenvolupat un sistema universitari marcat per les seves especificitats i dinàmiques socio-culturals, però que també existeixen patrons i processos comuns. Els autors descriuen el marc en el que es produeixen els processos de reformes, en el que juguen diversos actors amb interessos específics, i donen veu a diversos rectors dels països analitzats per entendre el paper de les institucions acadèmiques en aquestes reformes.
Acompanyen al doctor Martí Parellada en l’edició del llibre els professors Karsten Krüger (XREAP), Daniel Samoilovich (CYD Foundation) i Andrée Sursock (European University Association).